maandag 25 augustus 2014

Planning gewijzigd

ASCHWIN:

Een paar berichten geleden schreef ik nog dat ik van plan was om naast twee meerdaagse fietstochten (waarvan er eentje zojuist is verreden) deel te nemen aan Trail Côte d'Opale (te Calais) en Trail du Barrage (te Houffalize). Beide trailruns dien ik van mijn lijstje te halen in verband met andere plannen op beide data.

Want als Trail Côte d'Opale gelopen wordt, ben ik als het goed is bezig met mijn fietstocht rond het IJsselmeer (die officieel 'de Zuiderzeeroute' genoemd wordt): iets meer dan 400 km, inclusief passage over de Afsluitdijk. Deze keer in mijn eentje.
En gedurende het weekend van Trail du Barrage ben ik met vrienden op pad in Den Haag.

Wat er voor al deze hardloopplannen wél in de plek is gekomen, is mijn voornemen om de gehele Zeeuwsvlaamse Westerscheldedijk af te lopen. Het leek me wel mooi om bijvoorbeeld van de haven van Breskens (in het westen) al hardlopend naar het haventje van Paal te lopen (in het oosten). Van haven naar haven is het over en langs de dijk net ietsje meer dan 50 km. Is dat geen mooie herfst-uitdaging?! Loop ik meteen ook mijn eerste ultra-run van meer dan 42 km...

Hieronder de route (klik er op voor vergroting):


Voel je hier ook iets voor? Waarom loop je niet 'gewoon' met me mee?! Ik daag je uit (en daarmee tevens mezelf...).

4 opmerkingen:

  1. Van de zuiderzee route is een boekje met deelkaarten, waar de route op aan staat gegeven. In het boekje staan wat wetenswaardigheden van de routen de plekken waar je langs-door fietst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, weet ik Frans. Heb je 'm zelf al gefietst?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, maar dat is Jaaaren geleden. Leuke route met leuke campings. Leer je Nederland langs een hele andere kant kennen. Vooral Friesland was mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. de plannen om geen marathons meer te lopen duidelijk opgeborgen dus! mooie uitdaging, succes! hopelijk heb je een beetje geluk met het weer.

    BeantwoordenVerwijderen