dinsdag 14 oktober 2014

Klaar voor de winteravonden

ASCHWIN:

Na mijn minimalistisch reflectorvestje heb ik me ook een goede hoofdlamp aangeschaft. Hiermee kan ik ook in de winter 's avonds gewoon door blijven trainen en ben ik niet gedwongen om enkel de paden met straatverlichting te volgen (wat sowieso al niet meevalt als je in een polderlandschap woont...).

De Tikka R+ van Petzl is een uitermate geschikte hoofdlamp voor avondloopjes, maar zeker ook voor de langere trailruns.
De uitvoering die je hier ziet (blauw-wit) heb ik vanavond voor het eerst uitgeprobeerd. En dat is me érg goed bevallen. Je hebt een krachtige led-verlichtingsstraal die je blik volgt. De kracht kun je instellen. Van een paar meter voor je uit tot wel 70 meter ver!
Geklooi met batterijen hoeft ook niet, want het lampje is gewoon oplaadbaar via je pc.
Hieronder kun je het promotiefilmpje van de lamp zien. Het geeft een goed beeld van de kracht van dit kleine lampje én het gemak in het gebruik. Vooral het feit dat het lampje zich automatisch aanpast aan de donkerte, werkt fijn (zie filmpje).
Dus laat de donkere winteravonden maar komen. Het houdt mij in ieder geval niet langer aan huis gekluisterd!



2 opmerkingen: