dinsdag 18 november 2014

Niet geheel toevallig

ASCHWIN:

Uiteraard is het niet geheel toevallig: in de voorbereiding van een ultraloop een overbelastingsblessure oplopen...

Met nog een paar weken te gaan (6 december is dé dag), heb ik een vervelende blessure opgelopen. De aanhechting van de achillespees bij de onderkant van mijn kuitspier (de plek waar ik enkele maanden geleden een spierscheurtje opliep) speelt erg op.
Dit betekent dat ik tijdens mijn trainingen geen onbehouwen bewegingen/stappen kan maken en ook niet plots kan versnellen. Maar gehele rust zou beter zijn, want na afloop van mijn trainingen voelt de plek nog enkele dagen pijnlijk aan.

Het is lastig om een goed evenwicht te vinden tussen genoeg kilometers maken om de ultra fatsoenlijk te kunnen uitlopen én de benodigde rust nemen om de blessure te kunnen laten herstellen.
Ik ben nu een week dit evenwicht aan het zoeken...

Op de plek van het middelste streepje doet zich de klacht voor.


Even nog een week doorgaan met het zoeken naar het juiste evenwicht. Als de klacht dan blijft aanhouden of verergert, dan zal ik toch een besluit moeten nemen. Rust zal dan de enige remedie zijn om deze klacht te doen verdwijnen.

Nog even niet aan denken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten