zondag 21 augustus 2016

Zeeuwse Hardloop3Daagse geslaagd

ASCHWIN:

De 3 dagen zitten er op! Moe maar voldaan kijk ik op 3 geslaagde dagen terug. En ook Linda kan terugkijken op een goed loopweekend. Want zij liep zaterdag de halve marathon mee in Westenschouwen. Voor het eerst weer sinds lange tijd. En dat deed ze meer dan verdienstelijk!
Men kon zich namelijk ook los van de 3-daagse voor deze 21 km loop inschrijven.

Even de feiten op een rijtje.

Er deden 166 deelnemers mee aan de 3-daagse.
En op zaterdag tijdens de halve marathon namen er inclusief deze 166 deelnemers door de 400 lopers deel.

Dag 1: 5 km op het eiland Haringvreter (100% gras- en bospaden)

  • Tijd: 0:20:45 uur
  • Klassering: 28e
  • Tussenstand 3-daagse: 28e

Dag 2: 21 km te Westenschouwen (75% bos- en duinengebied)
  • Tijd: 1:37:06 uur
  • Klassering: 73e (van totale deelnemers halve marathon)
  • Tussenstand 3-daagse: 17e
Linda:
  • Tijd: 2:01:50 uur

Dag 3: 25 km te Domburg (100% strand)
  • Tijd: 2:03:15 uur
  • Klassering: 17e
  • Eindstand 3-daagse 16e

Vooral die 3e dag was een pittige. Windkracht 7 op het strand. Dat betekende 12,5 km vol meewind en daarna 12,5 km vol tegenwind...
Maar achteraf maakt dat het goede gevoel dat ik aan deze 3-daagse overhoud, alleen maar groter!

Hier de link naar een filmpje van Omroep Zeeland. Het tweede filmpje bij dit online artikel is opgenomen bij de start. In het zwart gekleed zie je het beeld in wandelen, het startvak in, samen met de Hulsterse loopster Ingrid IJsebaert (tussen de 6 en 13 seconden van het filmpje).

Onderstaande foto is genomen door de organisatie. In een kleine regenbui sprint ik hier richting finish. Volle concentratie en ook wel een beetje 'op mijn adem trappend'. Zo'n 5 km-loop is toch een discipline apart. Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst over zo'n 'korte' afstand volle bak heb gerend... Mijn hardloopwedstrijden zijn eigenlijk altijd 10 km of verder.


Na de finish van deze 5 km even bijkomen met sportdrank en kijken naar de andere lopers die één voor één de finishboog bereiken.

Hier nog een foto van de boot die ons naar het eilandje bracht. Nieuwsgierig naar datgene wat komen gaat, stappen we uit.


Medeloper Johnny Stuurman uit Terneuzen maakte vrijdag nog deze foto van me bij het verlaten van de boot. Duidelijk te zien dat ik genoten heb van die 5 km-loop op dat onbewoond eilandje in het Veerse Meer!


En 'geheel onbewoond' was dat eiland trouwens niet. Er wonen meer dan 100 herten op het eiland. En bij zoveel hardlopend bezoek, gingen die dan ook massaal met de gehele kudde mede op de loop. Prachtig gezicht!


En deze onderstaande foto is genomen tijdens de Halve Marathon van Westenschouwen (2e dag van de 3-daagse), door Arjan Schotanus. Op dit punt haalde ik net Annet van de Linde in, de sterke loopster uit Nisse. En daar moest ik even mijn best voor doen, zoals je ziet aan mij blik..!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten