zaterdag 11 december 2010

Eerste plannen 2011

ASCHWIN:

Met nog steeds napiepende oren van het geweldige muzikaal optreden van The Ex gisteren te Middelburg (poppodium De Spot), ben ik vandaag toch ook maar eens in de sportagenda's voor 2011 gedoken.

Onderstaand lijstje is het resultaat tot nog toe. De komende dagen/week wil ik nog eens wat uitgebreider internet afstruinen, op zoek naar leuke sportieve uitdagingen. Opvallend is wel dat ik neig naar een fietsjaar in 2011. Het hardlopen toch maar eens op nr. 2 zetten (lukt me dat?).

Fietsdoelen:
  • 16 april: Peter van Petegem Classic, Oudenaarde (141 km)
  • 21 mei: Vacansoleil 4 Challenge: etappe Breda (120 km)
  • 4 juni: Vacansoleil 4 Challenge: etappe Den Bosch (120 km)
  • 2 juli: Vacansoleil 4 Challenge: etappe Rotterdam (120 km)
Van de Vacansoleil 4 Challenge heb ik reeds in oktober 2010 een etappe gereden: Scheveningen.

De Peter van Petegem Classic is meer nog dan die etappes van de Vacansoleil 4 Challenge een echte uitdaging, aangezien die in Oudenaarde start en over de bekende heuvels van oa. de Ronde van Vlaanderen rijdt. Het parcours waar de Zwarte van Brakel furore maakte.

Hardloopdoelen:
  • 20 maart: Zwinstedenloop te Sluis (21 km)
  • 2 oktober: Singelloop te Breda (21 km)
Wat het hardlopen betreft; ik wil gewoon ook in 2011 lekker blijven lopen. Misschien dat ik af en toe een wedstrijdje meepik in de aanloop naar bovenstaande twee halve marathons die ik volgend jaar wil lopen. De Zwinstedenloop in het vroege voorjaar, omdat deze loop me dit jaar zo goed is bevallen. Ik liep hem als training voor de Rotterdam Marathon 2010, maar werd erg verrast door het leuke en mooi parcours. Dit jaar me maar eens richten op een tijd binnen de 1:30 uur.
De Singelloop in Breda is mijn eigen golden oldie. Toen ik nog in Breda woonde, was het deze wedstrijd die me aanzette tot het lopen van lange afstanden. Eigenlijk is het hardlopen voor mij echt begonnen met deze wedstrijd. Ik liep hem een stuk of vier keer achter elkaar begin jaren '90. In 2008 liep ik hem nog eens. In 2011 doen we het gewoon nog een keer over!

3 opmerkingen:

  1. Heb 2 oktober ook al met potlood in de agenda staan, ook voor mij is daar het hardlopen begonnen toen ik nog aan het parcours van de singelloop woonde...
    Zal binnenkort eens wat plannen voor 2011 op mijn blog zetten...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is weer geen support van jullie, met de mooiste marathon van Nederland...tja

    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Marathon Zeeuws Vlaanderen misschien? Al is het maar om je oude (en iets minder sportieve) neef een eindje te dragen!!!

    BeantwoordenVerwijderen