maandag 20 december 2010

Stijfjes

ASCHWIN:

Het lopen in de sneeuw is toch een vak apart. Je loopt toch voorzichtiger dan normaal, wat minder ontspannen. Ook glijd je bij elke stap een beetje uit met je afzetvoet; tenminste als je net zoals ik gisteren, op je gewone loopschoenen loopt en niet met spikes.

Het resultaat is dan ook dat mijn benen en mijn lies vandaag een beetje stijfjes aanvoelen. Ook het feit dat het toch ook alweer twee weken geleden was dat ik had gelopen zal er debet aan zijn.

Maar al met al toch een lekker gevoel om de dag erna te merken dat je de spieren weer aan het werk hebt gezet!

Trouwens: gisteren op Sporza ook zo genoten van het veldlopen én het veldrijden in de sneeuw? Mooi hè! En leuk dat zo'n jong ventje als Tom Meeusen er met een wereldbekeroverwinning vandoor ging.

Tom Meeusen verslaat Sven Nijs in de sprint

En dan ook nog die mooie veldloop in Brussel. De krachtige Rus Lebid ging er daar met de overwinning vandoor in de sneeuw. Was hij in het voordeel met dit weer ten opzichte van al die Afrikanen? Maar hij is niet voor niets Europees kampioen geworden dit jaar...

Lebid loopt hier nog tweede in de laatste ronde

3 opmerkingen:

  1. En nog mooier Aschwin, dit weekend is Stybar terug, dus sowieso een duel Boom, Stybar, Nys, Pauwels en Albert in Zolder, Kalmthout en Baal. Ik zit alvast op het puntje van mijn stoel voor de enige wintersport die echt leuk is om naar te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. was een fantastische cross van lebid, heb er van genoten, heel de weg was hij veruit de minste van de 3 en maar aanklampen gans den tijd en op het eind wat een versnelling en wat een end! nie normaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Boom heeft de veldritsport vanmiddag weer in het juiste perspectief geplaatst.

    BeantwoordenVerwijderen