zondag 19 december 2010

Skeeleren?

ASCHWIN:

Vandaag was het precies twee weken geleden dat ik mijn hardloopschoenen nog had aangetrokken. Maar het was te mooi buiten om er niet op uit te trekken. Dus: thermokleren aan en de schoentjes vanonder uit de schoenenkast gehaald.
En wat was dat weer lekker! Een dikke 45 minuten liep ik door doodstille witte polders en maagdelijk witte bospaadjes; enkel de voetstapjes van een haas of konijn waren in de sneeuw te zien!

Als je dan na twee weken toch weer heerlijk aan het sporten bent, dan merk ik heel goed dat ik dat sporten ook nodig heb. Zijn het de stofjes die worden aangemaakt in je lichaam? Of gewoon het feit dat je lichamelijk actief bent en je spieren moeten 'werken'? Maakt niet uit hoe het precies zit, maar ik word er in ieder geval gelukkig van!

De laatste periode ben ik me ook eens een beetje gaan orienteren op de vele verschillende soorten skeelers die gebruikt worden voor de wedstrijden en de lange(re) afstanden. Het zou namelijk een mooie alternatieve sport voor me kunnen zijn die ik ook het hele jaar door kan blijven beoefenen.
Schaatsen gaat me altijd heel goed af. Vooral de lange schaatstochten vind ik heerlijk om te doen; maar ja, hoe vaak kan dat nu eenmaal?! Niet vaak genoeg, wat mij betreft.
Dus vandaar mijn interesse in de skeelersport.

Hier een paar opties:
Vooral het merk Powerslide heeft een goede naam. En waar ik nog niet helemaal uit ben is het volgende: wat is nu precies het verschil tussen die 4 (grotere) of 5 (kleinere) wielen. Ze worden beiden voor de lange afstanden gebruikt. Maar in wedstrijden veelal de 4-wiels-skeelers.

Als iemand mij hierover nog eens wat meer kan vertellen: laat het me weten!

Hier nog een inspirerend filmpje:


Guarne 2010 - PS VideoLog 17 - BEST OF GUARNE from Powerslide TV on Vimeo.

3 opmerkingen:

  1. Hoi Aschwin,

    Als je na een tijdje niets doen weer aan de gang gaat dan weet je inderdaad pas wat je hebt gemist. Sporten zorgt idd voor een gelukzalig gevoel, echt heerlijk.

    Prachtige skeelers heb je tegenwoordig zeg. Alleen daarvoor zou je al een setje aanschaffen. Mooie sport ook dat skeeleren.

    Groeten Angelo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mss dat die 5 wielen minder goed zijn maar die eerste foto ziet er alvast prachtig uit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch mooi dat je lichaam gewoon aangeeft dat het wat beweging nodig heeft. En ja, het maakt niet uit of dat nu lopend, fietsend of met de skeeler gaat. Alleen is het laatste aan mij niet besteed, al zien ze er wel mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen