donderdag 17 mei 2012

Generale

ASCHWIN:

Wederom een gezinstrainingsdagje vandaag tijdens deze vrije Hemelvaartsdag. Linda trok er samen met Pien en hond Sarah op uit om wederom een half uurtje hard te lopen. En weer verliep dit, net zoals eerder deze week, zonder problemen. Het was uiteindelijk Sarah die het het lastigst had. Haar negen jaren beginnen zich te laten gelden...

Ikzelf vertrok voor een rustige duurloop van 20,2 km. Drinkgordeltje maar weer eens omgedaan; ook dat was lang geleden. Het trainingsrondje liep ik vrij gemakkelijk. Ik dacht dat ik zo rond de 10 km/u liep (ik had mijn iPhone niet meegenomen, dus had geen idee van de snelheid; daarentegen liep ik enkel op mijn hartslag die ik niet boven de 150 liet uitkomen), maar mijn eindtijd van 1 uur en 40 minuten verbaasde me bij thuiskomst. Dit betekende dat ik een gemiddelde snelheid van 12,10 km/u had gelopen. Zo voelde het echter niet. Goed nieuws dus! Ik ben tevreden dat ik op deze manier zonder al te veel moeite een dergelijke training kan afwerken.

Hier mijn gelopen route:


Het is eigenlijk wel een mooie generale voor de Fishermans Friend Strongman Run, volgende week zaterdag te Zolder. Daar zal ik een parcours van 16 km afleggen met de nodige hindernissen. Berichten van de organisatie op Facebook voorspellen een érg groot deelnemersveld en een spectaculairder parcours dan vorig jaar in Antwerpen. Hopelijk wordt het ook beter weer, want toen regende het pijpenstelen!
Er blijken ook meer sponsoren aangehaakt te zijn dan vorig jaar. Zo investeert ook Brooks tegenwoordig in dit door Europa rondreizend hardloopcircus van Fishermans Friend. Ook op Facebook stond onderstaande foto: voor iedere deelnemer een bandana... (dit is dan waarschijnlijk nog een deelnemer van vorig jaar!).



3 opmerkingen:

  1. Goed nieuws inderdaad. Alvast veel succes volgende week in Zolder. Blijf je nog steeds bij je besluit betreft de lange afstanden (niet verder dan halve marathon) ? Volgend jaar Trail by the Sea toch ? (haha) was echt een hele mooi evenement in mijn ogen.

    Groeten,

    Angelo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Angelo: Iemand nodigde me uit om in augustus mee te doen aan 'Trail des Fantomes' in de Ardennen. Eén van de mooiste trail-wedstrijden daar. Afstanden: 25 of 50 km.
    Die 25 zie ik nog wel gebeuren. Kijken of het dit jaar eens lukt. Ook wel iets voor jou denk ik!
    (zoek maar eens op)

    BeantwoordenVerwijderen