zondag 3 juni 2012

Rustig uitbouwen

ASCHWIN:

De komende periode zal bestaan uit het uitbouwen van de trainingskilometers per week. De duurlopen zullen worden uitgebreid naar uiteindelijk zo'n 2,5 à 3 uur. Deze duurlopen zal ik met name in het weekend lopen. De overige weekdagen zullen bestaan uit 2 dagen rust, 1 dag interval, 1 dag van ongeveer een uurtje, 1 dag van een half uurtje. Tevens probeer ik ook 1 dag aan actieve rust te doen, wat betekent dat ik zal fietsen of skeeleren. De praktijk leert dat 4 dagen per week sporten wel goed lukt. Die vijfde dag zal dus niet elke week lukken.

Donderdag liep ik overigens 14,5 km. Vrijdag was het een kano-tocht van 12,5 km. En gisteren liep ik 16,5 km (hieronder het rondje). Mogelijk loop ik vanavond nog een kilometer of 5 (maar dan moet het wel ophouden met regenen; anders heb ik er niet zo'n trek in op deze zondagavond).

(klik erop voor vergroting)

Enkele uren later:

Inderdaad nog een stuk gaan rennen deze avond. Het werden geen 5 maar 9 km. Toen ik vertrok regende het niet, maar al na zo'n 10 minuten begon het te miezeren. Hierdoor ging ik steeds harder lopen. Na een dikke 39 minuten stond ik weer terug thuis. Die regenbui had mijn snelheid blijkbaar opgevoerd naar een gemiddelde van meer dan 13,5 km/u. Dan is zo'n buitje toch nog érgens goed voor!

2 opmerkingen:

  1. tot 3 uur? toch voorbereiden voor een marathon dan?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, het wordt geen marathon. Maar die 25 km bij Trail des Fantomes in augustus. Blijkbaar moet je daar je best doen om binnen de 3 uur te finishen. Dus...

    BeantwoordenVerwijderen