zondag 10 juni 2012

Volgens plan

ASCHWIN:

Na weer een week goed getraind te kunnen hebben (duurloop, interval, korter en sneller werk, en zelfs ook nog wat fitness-oefeningen kunnen inplannen) was het vandaag voor het eerst dat ik sinds lange tijd mijn lange duurloop richting de 2 uur wilde tillen.

Vanwege andere bezigheden deze zondag, stond ik er maar eens op tijd voor op. En tot mijn grote verrassing was het prachtig weer deze ochtend. Onderstaande ronde liep ik uiteindelijk in precies 2 uur (op de seconde af!). Aangezien de ronde 23,4 km lang was, liep ik dus een mooi gemiddelde van 11,7 km/u. Ik had eigenlijk het idee dat ik zo'n 10 km/u liep, want mijn hartslag kon ik de hele ronde onder de 140 bpm houden.
Op deze manier hield ik er dus een goed gevoel aan over deze ochtend. Volgend weekend is het tijd voor een wedstrijdje over 12 km, dus zal ik het de komende trainingsdagen iets rustiger aan doen dan vorige week.

(klik erop voor vergroting)


1 opmerking: