donderdag 27 juli 2017

Bokaalloop Burgh-Haamstede

ASCHWIN:

Aangezien ik gisteren niet kon deelnemen aan mijn wekelijkse dinsdagavondtraining bij atletiekclub Dynamica, besloot ik om deze week toch maar weer eens mee te doen met een van de wedstrijden in het Zeeuwse Stratencircuit, dat elke zomerwoensdagavond wordt georganiseerd hier in de regio.
Dat deze wedstrijdjes populair zijn, bleek aan de hoge opkomst in Burgh-Haamstede. Een kleine 200 lopers stonden aan de startlijn. Veel goede lopers ook...

Deze 10 km-wedstrijd zou over 3 rondjes gaan. Met start en finish aan de kerk van het dorp, kun je dus van een 'ruim' rondje rond de kerk spreken...

Ik eindigde in een tijd van 43 minuten en 18 seconden. Goed voor een 64e plek overall en de 24e plek in mijn leeftijdscategorie. En met een gemiddelde van 14,3 km/u kan ik tevreden zijn; vooral ook omdat het na zo'n 7 km steeds beter ging. Het is duidelijk dat zo'n 10 km eigenlijk wel mijn 'minimum' is voor een wedstrijd. Liever iets langer...

 Doorkomst na eerste rondje

Enkele meters voor de finish



Geen opmerkingen:

Een reactie posten