vrijdag 18 augustus 2017

Hardloop3daagse: dag 1 - tijdloop Neeltje Jans

ASCHWIN:

Net zoals vorig jaar neem ik dit weekend deel aan de Zeeuwse Hardloop3daagse.

Dag 1: 6 km - tijdloop op Neeltje Jans (strand en duinen)
Dag 2: 21 km - Halve Marathon van Burgh-Haamstede
Dag 3: 25 km - strandloop bij Domburg

Vandaag de 'proloog': een rondje van 6 km bij Neeltje Jans. Twee aan twee werd er om de 10 seconden gestart. In totaal vertrokken er zo'n 152 deelnemers.

Eerst een kilometertje over asfalt van een zeedijk en vervolgens het losliggend strand- en duinenzand tot aan de finish. En natuurlijk waaide het daar aan de kust. En niet zo'n beetje ook!
Zo'n korte afstand vind ik toch altijd moeilijk hoor. Je trapt altijd wel op je adem; zeker met dit mulle zand en die duinovergangen.

Vol tegen de wind in op het strand


Door de duinpaden


En weer terug de duinen af richting strand

En nog een elegante foto...: 'adem in - adem uit', zo kom je
automatisch bij de finish šŸ˜‰

Uiteindelijk kwam ik met een 37e tijd over de finish.

Kijken of ik de komende twee dagen nog wat plekken kan stijgen, net zoals vorig jaar (waar ik na de eerste dag 28e stond en de driedaagse afsloot met een 16e plek overall).


En deze supporters werden gespot naast ons in het water: een drietal zeehonden.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten