donderdag 24 februari 2011

Ontstekinkje

ASCHWIN:

Een klein beetje roet in het eten: een ontsteking in mijn schouder maakt het rustig doortrainen lastig...

Sinds afgelopen weekend heb ik te maken met een ontsteking aan mijn rechterschouder. Een bezoek aan de huisarts gisteren, maakte me duidelijk dat het slijmbeurs en de peesaanhechtingen ontstoken zijn. Het gevolg hiervan was dat ik mijn rechterarm haast niet meer kon gebruiken.
Maar...: het wondermedicijn Diclofenac verricht wonderen! Al een uur nadat ik mijn eerste pilletje achter de kiezen had, was de pijn geheel verdwenen!
Ik weet ook wel dat dit verradelijk is. Je moet dan oppassen dat je niet te veel belasting op de schouder brengt, want dat helpt je op termijn enkel maar een paar stappen achteruit. Maar prettig is het wel!

Nu heb ik wel het geluk dat de voorwaartse beweging van de rechterarm gewoon goed te doen was. Maar elke beweging omhoog of opzij was onmogelijk geworden.
Hierdoor durfde ik het wel aan om deze avond toch maar een stukje op de hardloopband te lopen. Het volgende schema werkte ik af:

  • 0,5 km: 12 km/u
  • 0,5 km: 12,5 km/u
  • 0,5 km: 13 km/u
  • 0,5 km: 13,5 km/u
  • 0,5 km: 14 km/u
  • 0,5 km: 14,5 km/u
  • 1 km: 15 km/u
  • 0,5 km: 14 km/u
  • 0,5 km: 13 km/u
  • 0,5 km: 12 km/u
  • 0,5 km: 15 km/u
  • 0,5 km: 10 km/u
De komende week dien ik de medicijnenkuur nog af te maken. Daarna zouden de ontstekingen verholpen dienen te zijn. Tevens zal ik middels hulp van de fysiotherapeut me wat oefeningen eigen maken. Morgen hoor ik wanneer ik daar voor het eerst terecht kan.
En hopelijk levert dit allemaal het gewenste resultaat op, want anders lijkt er geen ander alternatief te zijn dat de gevreesde spuit in de schouder...!

6 opmerkingen:

  1. Mmm, een slijmbeurs ontsteking in je rechterschouder, komt wel heel erg bekend voor. Ik loop nu ook al ruim een week op de Diclofenac, loopt geweldig! Nu maar hopen dat het snel overgaat. Oh ja, door het lopen blijft het ook soepel....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je snelheid lijdt er niet echt onder als ik het zo zie. Succes met je herstel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Aschwin,

    Slijmbeurs ontsteking kan erg vervelend zijn. Maar hopen dat de de medicijnen hun werk doen en dat de spuit er niet in moet.

    Succes !!

    Groeten,

    Angelo.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier ook al enkele weken Diclofenac + osteopathie.. laat die spuit maar ver achterwege :)) Spoedig herstel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goh, iedereen lijkt te kampen met een ontsteking... Gezond hè, al dat sporten!?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. jaja ik hoor daar ook bij,lastig he'
    beterschap en groetjes thea

    BeantwoordenVerwijderen