woensdag 9 februari 2011

Voorzichtig voornemen

ASCHWIN:

Eigenlijk had ik geen hardloopplannen gemaakt voor de eerstkomende maanden. De trainingsarbeid is er ook niet naar, de afgelopen periode. Gemiddeld loop ik 2x per week. Vaak alleen op zaterdag en zondag. En dat is natuurlijk niet voldoende om met een goed gevoel vlammend een wedstrijd in te vliegen...

Maar doordat het plezier wel telkens voelbaar is als ik de tijd neem om te lopen, gaat het toch langzaamaan weer een beetje kriebelen. Om mezelf op deze manier wat meer te stimuleren (lees: in ieder geval niet wegzak naar minder dan 2x per week hardlooptraining!), heb ik toch nog eens op de hardloopkalender van de komende maand gekeken. En daar zag ik de Zwinstedenloop te Sluis ook weer tussen staan. Op 20 maart wordt daar weer de halve marathon gelopen over het schitterende parcours dat ik vorig jaar leerde kennen.
Dus...: voorzichtig denk ik na over het meelopen van deze mooie 21 km-loop. Niet voor een poging om een gooi naar mijn PR te doen. Nee, gewoon om daar lekker mee te lopen en weer eens te proeven van een wedstrijdloop. Kijken wat de komende weken me brengen wat betreft de lopersarbeid en of het zinvol blijkt om dit voorzichtige voornemen in de praktijk te brengen.

Toen ik op hun website keek, bladerde ik nog eens door de afbeeldingen van vorig jaar. Tot mijn verrassing stond ik daar zelf ook nog op. Geen spectaculaire actie-foto; ook niet de meest elegante. Maar een kiekje van net na de finish... (en dat zijn meestal niet de beste plaatjes...!)

2 opmerkingen:

  1. leuke wedstrijd de zwinstedenloop, maar het kan daar heel hard waaien (vorig jaar was het uitzonderlijk erg windstil!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met een leuke planning kan je best ver komen en blijft het plezier!.

    BeantwoordenVerwijderen