donderdag 15 maart 2012

Naakt hardlopen?

ASCHWIN:

Deze namiddag reed ik na mijn laatste werkafspraak in Middelburg naar het strand. Het weer was immers schitterend en ik had mijn hardloopspullen deze ochtend samen met mijn werkspullen in de auto meegenomen.
Ook al was het al laat in de middag, op het strand was het heerlijk. Het was bijna windstil, het was eb en de stranden waren op een enkele wandelaar met hond na, helemaal leeg. De temperatuur was vandaag de hoogst gemeten temperatuur op 15 maart ooit (hoorde ik in de auto op de terugweg)! Ik had geen betere dag kunnen uitkiezen.

Op deze manier liep ik 9 km heen en 9 km terug, zodat ik bij terugkomst bij de auto zo'n 18 km over het zand had gelopen.

Onderweg passeerde ik ook het naaktstrand. En de eerste die-hard naturisten waren eigenlijk de enigen die al lagen te zonnebaden.
Nee, hardlopen deden ze niet.... gelukkig; want anders zou ik me toch wel wat opgejaagd voelen! Stel je voor: je loopt rustig in gedachten verzonken je duurloopje over het strand, je kijkt om en je ziet tot je grote verbazing dit peloton achter je aanrennen....!

3 opmerkingen:

  1. Oh, is dat dan minimalistisch lopen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is alles behalve minimalistisch lopen ze hebben gewoon conventionele schoenen aan :-) als je dan toch al in je blote kont loopt dan kun je net zo goed barefoot lopen ondanks de steentjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Denk dat het juist verstandig is met schoenen te lopen vanwege scherpe stenen of glas op het strand. De jongens of mannen kunnen beter een sok om hun penis doen. Stel je voor je ziet een spontane erectie tijdens het rennen? Vrouwen hebben dat niet maar om de onschuldige meisjes te beschermen. Het ziet er dan toch uit als een mogelijke verkrachtingsknuppel. Zeker als je grootgeschapen bent met eentje van 22 cm lengte. Schaam je blote mannen en vrouwen mogen gerust helemaal naakt.

    BeantwoordenVerwijderen