donderdag 8 maart 2012

Uitslag NK Veldlopen Ambtenaren

ASCHWIN:

Nooit geweten dat er zó veel hardlopende ambtenaren zijn in Nederland! Volgens mij draaiden alle overheidsinstellingen gisteren op halve kracht. Want niet minder dan 4500 deelnemers hadden zich ingeschreven voor dit Nederlands Kampioenschap.
De te lopen afstanden waren: 6, 9 of 12 km (die 12 bleek 12,5 km te zijn...).

Zelf liep ik, zoals eerder vermeld, als gastloper mee bij de Gemeente Hulst; de gemeente waarmee ik vanuit mijn functie bij SWH veel mee samenwerk.
Ik stond ingeschreven voor de veldloop over 12,5 km. Een prachtig parcours met een aantal stevige heuvels erin en modderige paden. Want van start tot finish liep ik in de regen (die af en toe overging in lichte hagel...).

Over mijn prestatie ben ik tevreden. Ik liep gemakkelijk en kon mijn snelheid goed vasthouden.
Uiteindelijk eindigde ik als 9e in mijn categorie (40-45 jaar) in een eindtijd van 54 minuten.
In het overall-klassement (tot 45 jaar) over de 12 km kwam ik uit op een 45e plaats (van de 750 deelnemers). De leeftijdscategoriëen van 45 jaar en ouder liepen hun eigen wedstrijd een uurtje later.

Actiefoto's hieronder. De dame op de foto was overigens de zilvermedaille-winnares bij de damescategorie. Zoals je ziet kwamen we behoorlijk 'verzopen' over de streep.... En ook al zou je het zo aan mijn gezichtsuitdrukking niet meteen zien: ik heb er wel van genoten!






2 opmerkingen:

  1. 'Wij' rijksambtenaren zeggen weleens gekscherend over onszelf: we run this country! Als onze prestatie net zo goed is als die van jou op het kampioenschap, mag dit land niet mopperen. Dit moet een mooie opkikker voor je zijn. Kekke pet trouwens

    BeantwoordenVerwijderen