vrijdag 6 april 2012

Nieuwe planning gewenst

ASCHWIN:

Met het wegvallen in mijn planning van de Marathon van Zeeuws-Vlaanderen, heb ik eigenlijk de komende periode geen doelen ingepland staan waar ik voor dien te trainen. En aangezien ik toch altijd wel zo'n wedstrijd in het vooruitschiet moet hebben staan om mijn trainingsarbeid structureel uit te voeren, wordt het tijd om op zoek te gaan naar een aantal wedstrijden tot aan de zomervakantie.

De enige wedstrijd die staat ingepland is de Fishermans Friend Strongman Run te Zolder, op 26 mei as. Die 16 km-hindernissenloop is een mooi evenement om naar uit te kijken, maar zie ik toch meer als een leuk tussendoortje. Eens iets anders dan het 'gewone' hardlopen. Het is vooral een wedstrijd die in het teken staat van het sfeertje, de gezelligheid en de bijzondere ervaring.

Kijkend naar de hardloopkalender voor de komende maanden, dan prijken er wel een aantal wedstrijden op die in aanmerking komen voor mijn planning:
  • 2 juni: Open Belgisch Kampioenschap Berglopen - 11 km - Malmedy (gedeeltelijk onverhard)
  • 2 juni: De Halve van Renesse - 21 km - Renesse (gedeelteijk onverhard)
  • 3 juni: Brabantse Wal Halve Marathon - 21 km - Woensdrecht (gedeeltelijk onverhard)
  • 30 juni: 10 E.M. van Waasmunster - 16,6 km - Waasmunster (gedeeltelijk onverhard)

Iemand ervaringen met bovenstaande wedstrijden? Laat het me maar weten. Want in dat weekend van 2 en 3 juni zal ik toch een keuze moeten maken...!

3 opmerkingen:

  1. Hoi Aschwin,

    Als je hem nog niet hebt gelopen zou ik voor de Halve van Renesse gaan. Berglopen is Malmedy heb ik al eens over gelezen op zich erg mooi maar toch een beetje een andere discipline dus vergt wat specifieke training anders wordt het veel wandelen. Ook een flink eind rijden voor 11 km stoempen op wat bergjes.

    Groeten,

    Angelo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Angelo: het feit dat het een andere discipline is, maakt het nu juist zo leuk...! Is eigenlijk juist de reden dat hij in dit lijstje genoteerd staat.

    Maar inderdaad: het is wel een beetje uit de buurt jammergenoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb de 10 mijl van waasmunster al eens gelopen via mn gps als training, een mooi parcours.

    BeantwoordenVerwijderen