donderdag 5 april 2012

Sport verbroederd

ASCHWIN:

Zoals lezers van deze weblog hebben kunnen lezen, deed ik in maart mee met het NK Veldloop voor ambtenaren te Heemskerk. Klik hier voor het verslag. Vandaag kreeg ik een paar foto's toegezonden.

Deze loopwedstrijd was me érg goed bevallen. Ten eerste liep ik een mooie uitslag, het parcours was magnifiek en het was ook gezellig om met een team (in dit geval van de Gemeente Hulst, waarmee we aan de verschillende afstanden en leeftijdscategoriëen deelnamen) aan de start te verschijnen.

Maar een ander element dat vooral ná de wedstrijd aan de orde kwam, heb ik nog niet benoemd. Ze zeggen wel eens dat sport verbroederd. Nou, in het geval van dat NK met al die ambtenarenteams uit heel Nederland, was dat een waarheid als een koe. Tijdens het wachten op de prijsuitreiking, werd de sporthal met behulp van een DJ omgetoverd tot een klein feestzaaltje. Er werd gedanst en gezongen. Met name de zuidelijke gemeenten, die begin maart nog in de carnavalsstemming verkeerden, zetten de vreugde er goed in met heuse polonaises. Met Gemeente Best die het voortouw nam, namen een aantal mensen uit ons teampje actief mee. Ja, ook ik....: zie foto's.

Het team van de Gemeente Hulst na afloop

Ik vond het feestje blijkbaar leuker dan teamgenoot Evert...!

Feestje vieren met 'collega' uit Best

Zelfs de polonaise ging niet aan me voorbij

Eerlijk gezegd had ik dit allemaal niet verwacht toen ik 's ochtends om 7:00 uur al in de auto zat richting Heemskerk... En ik had carnaval nog wel overgeslagen dit jaar!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten