maandag 30 april 2012

Wake-up call

ASCHWIN:

Zoals ik al veel eerder op deze weblog schreef, heb ik de marathon van Zeeuws-Vlaanderen uit mijn planning gehaald. Sowieso heb ik de marathonafstand uit mijn hoofd gezet. Mijn lichaam protesteerd té veel als ik langer dan 2 uur achter elkaar hardloop.
Na die beslissing was ik eigenlijk een beetje stilgevallen op hardloopgebied. Ik ben nog wel een beetje bezig gebleven, maar weken lang liep ik niet vaker dan 1x per week; en eigenlijk nooit langer dan drie kwartier.

Maar een paar dagen geleden viel mijn deelnemersnummer van de genoemde marathon op de mat. En dat zorgde toch wel voor een zogenaamde 'wake-up call'. Het prikkelde me weer om de draad wat beter en intensiever op te pakken.
Nee, meelopen op de 12e mei tijdens de marathon van Zeeuws-Vlaanderen doe ik niet. Ook niet voor een gedeelte (dat flitste nog eventjes door mijn hoofd). Sterker nog, het kan ook niet meer: voor diezelfde dag hebben we een leuk feestje georganiseerd voor de verjaardagen van Gijs (14) en Pien (12).

Het gevolg is wel dat ik gisteren een 45 minuten heb hardgelopen en vandaag precies 1 uur. En natuurlijk helpt het lekkere weer ook mee. Laat de zomer maar komen!

Vandaag waren er Koninginnedag-festiviteiten in het dorp. Hieronder een filmpje van Pien tijdens haar 'run' met elastiek. Wie kan het verst rennen voordat de elastiek je terugtrekt?
Het filmpje is niet zo handig gemaakt met al dat tegenlicht, maar het geeft wel een idee:



En daarna in het heerlijk zonnetje een broer-zus gevecht op de trampoline (met de medaille van de elastiek-run nog om de nek bij Pien). En zoals je ziet: Pien was in the winning mood vandaag...!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten