vrijdag 9 november 2012

De eerstvolgende

ASCHWIN:

Komend weekend geen loopwedstrijd. De eerstvolgende wedstrijd wordt de halve marathon in Nisse (met de mooie naam 'De Grote Zak Loop'...), op 25 november.

Tot die tijd blijf ik lekker doortrainen. Geen winterstopje dit jaar.. Ik wil gewoon bezig blijven deze komende maanden en niet, zoals andere jaren, flink wat gas terug nemen.
Mijn favoriete trainingslocatie is op het ogenblik de Finse piste te Ertvelde. Ten eerste vanwege de zachte ondergrond. Ten tweede vanwege het verlichte parcours, dat natuurlijk wel érg handig is tijdens de winteravondtrainingen. En ten derde dat ook Linda of de kinderen dan gemakkelijk ook eens mee kunnen. Ieder loopt dan zijn eigen tempo of trainingsprogrammatje; je komt elkaar vanzelf weer tegen op het rondje van 1.750 meter.

Ook heb ik de afgelopen weken vier keer per week de fiets kunnen pakken naar het werk en terug. Al met al fiets ik dan toch al gauw zo'n kleine 120 km/week. Mooi meegenomen.
Het draagt natuurlijk prima bij aan het conditie-onderhoud, maar het staat ook een beetje in het teken van het opbouwen van fietskilometers. Want komend voorjaar moet ik toch vol bepakt een flink aantal kilometers kunnen fietsen...

1 opmerking:

  1. Veel plezier in Nisse! Ik loop die dag de 't is voor niks in Geldrop, zeker ook eens de moeite waard. Vind je zo'n finse piste niet zwaarder om lopen dan gewoon asfalt? Ik weet dat het beter is voor je gewrichten, maar ik vind het een pak lastiger...

    BeantwoordenVerwijderen