donderdag 1 november 2012

Inspirerend

ASCHWIN:

Het is mooi dat ik dit jaar trailrunning als nieuwe sport heb ontdekt. Het is zó inspirerend om met dit soort wedstrijden mee te doen. Het is telkens weer een serieuze lichamelijke uitdaging, je sport in prachtige omgevingen, midden in de natuur en de sfeer tijdens deze wedstrijden is zeer kameraadschappelijk.
Tevens sluit het goed aan bij mijn wens om niet langer te streven naar steeds snellere tijden op bepaalde afstanden, zoals de 10 km, de halve marathon of de hele marathon, maar meer het genot van de sportieve inspanning te beleven en te kijken waar nieuwe/onbekende grenzen liggen. Trailrunning heeft het naar mijn idee allemaal in zich.

Ik kwam dit filmpje nog tegen. Het is een prachtige weergave van de 'hoogmis' op trailrunninggebied: de Ultra Trail du Mont Blanc. 166 km rennen over de hoogste berg van Europa.

Mooi vind ik ook die emotie bij sommige deelnemers in het startvak. Alle inspanningen tijdens de voorbereidingen moeten er nu zien uit te komen... Spanning en genot.

Kijk en geniet:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten