dinsdag 29 januari 2013

Fietstocht naar het Franse Calais

ASCHWIN:

Eind maart, begin april wil ik een meerdaagse fietstocht fietsen naar het Franse Calais. Tevens wil ik het Belgische deel van de Noordzeeroute rijden, na in 2011 het Nederlandse deel (Sluis-Den Helder) van deze route gefietst te hebben.
Vandaar dat ik tijdens mijn fietstocht naar Calais het traject Sluis-Kapelhoek (B) (=Belgische deel van de Noordzeeroute) zal inlassen. En ik wil van thuis uit vertrekken.

Dus in grote lijnen komt mijn te rijden route er dan als volgt uit te zien. Het geel gearceerde deel is overigens het Belgische deel van de Noordzeeroute. Ik plak er een route van Zuiddorpe tot Sluis aan vast in het begin van de trip. En op het eind fiets ik dan van het eindpunt van de Noordzeeroute (Kapelhoek) via een eigen route naar het Franse Calais.

 
Ik wil er 3 dagen voor uittrekken. Dit betekent dus 2 overnachtingen. De eerste zal ergens tussen Blankenberge en Oostende zijn. De tweede overnachting ergens in het achterland van de Vlaamse zuidkust, vlakbij de Franse grens.
 
Na de route zo'n beetje te hebben vastgesteld, wordt het nu tijd om me wat meer in de bijzonderheden op en aan de route te verdiepen.
Eigenlijk is met de routebepaling én dit uitzoekwerkje de voorpret van de fietstocht al begonnen...!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten