zaterdag 12 januari 2013

Toerke Antwerpen

ASCHWIN:

Het nuttige met het aangename verenigen; dat is natuurlijk altijd leuk om te doen!

Zoals ik al eerder schreef moest mijn reisfiets naar mijn fietsenmaker voor een eerste onderhoudsbeurt. En aangezien die niet om de hoek is gevestigd maar in Berchem (Antwerpen), plande ik er maar een mooi zaterdagtochtje voor op de fiets voor. Linda zou me nadien weer met de auto in Berchem oppikken.

Mijn route van vandaag (klik erop voor vergroting)

Om mijn route te plannen maakte ik gebruik van de online routeplanner voor de fiets. Ideaal! Met behulp van de zogenaamde knooppunten had ik enkel maar de nummertjes op mijn uitgeprint papiertje te volgen. Een werkelijk prachtig uitgedacht navigatiesysteem door heel Nederland en België. Daar ga ik nog heel veel gebruik van maken!

Een paar nadeeltjes waren er wel vandaag. Ik vertrok al vrij vroeg in de ochtend (8:30 uur) en dat betekende een temperatuur van -4 graden Celcius. Tevens kwam er de hele tocht een ijzig windje uit het oosten: precies de richting waarheen ik fietste... Hierdoor voelde het nog iets kouder aan. En dat merkte ik eigenlijk vooral in mijn tenen. Mijn schoenen waren écht niet warm genoeg. En toen ik het centrum van Beveren binnenreed na anderhalf uur, besloot ik dan ook dat ik echt heel dringend ergens naar binnen moest voor een kop koffie, maar vooral ook om die tenen weer tot leven te krijgen! En dat deed deugd.
Vervolgens was mijn tochtje daarna wat aangenamer. De temperatuur was een paar graden gestegen en ik reed veel meer beschut door de bebouwde kom van Beveren, Zwijndrecht en Antwerpen. Rond half één kwam ik uiteindelijk aan in Berchem, waar Linda met de auto niet lang daarna ook arriveerde.

En om het nuttige nóg aangenamer te maken, besloten we maar naar het centrum van Antwerpen te rijden: lekker eten en drinken en een beetje winkelen!

Onverwachts kwam ik in Zwijndrecht langs mijn
vaste hardloopwinkel: Runners Service Lab
 
Tussen Zwijndrecht en Antwerpen linker oever, kwam ik
plotseling aan de Schelde terecht
 
De torens van Antwerpen in de verte: op zoek naar de
voetgangerstunnel om in het centrum uit te komen
 
Gevonden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten