vrijdag 24 mei 2013

Het aangename met het nuttige verenigd

ASCHWIN:

Het is een beetje stilletjes geweest de afgelopen weken op deze weblog. Na mijn laatste wedstrijd heb ik geen enkele wedstrijd meer gelopen. Na de trailrun van 1 mei heb ik het eventjes wat rustiger aan gedaan. Heb toch het idee dat ik erg voorzichtig moet zijn met mijn heup; dat merk ik telkens weer na zo'n wedstrijd van boven de 25 km. Of het nu op de weg is of onverhard.
Dus na een weekje heb ik dan ook het trainen weer goed opgepakt. Ik probeer naast de intervaltrainingen toch ook wel weer wat meer de langere duurlopen in te lassen. Tot op heden verloopt dat prima. Zo liep ik dinsdagavond nog onverhard zo'n anderhalf uur op de Finse piste te Ertvelde (en dat is ook een goede mentale training, aangezien de rondjes daar slechts 1750 m. zijn...). Vandaag liep ik 80 minuten op de loopband.

Sowieso liep ik de afgelopen weken erg veel op de loopband. Dit voorjaar nodigt immers ook niet uit om 's avonds eens lekker buiten in de regen te gaan lopen na het werk...

Maar ik verenig daarmee gelijk ook het aangename met het nuttige. Zo heb ik de afgelopen weken een aantal erg leuke documentaires op de iPad gekeken (die ik dan voor me op het dashboard van de loopband leg).
Eén van de leukste documentaires die ik heb bekeken was er eentje uit 1953, over de eerste klimmersexpeditie die de top van de Mount Everest heeft bereikt. De laatste van de drie mannen die de top toen bereikten is overigens vorige maand overleden (Mr. Lowe).
Hieronder de documentaire die in zíjn geheel te bekijken is:



Vandaag heb ik tijdens het lopen genoten van de Eurosport-uitzending over de Ultra Trail Mont Blanc 2011. Je kunt die uitzending hieronder bekijken. Twee aanraders dus.



En waar ben ik dan nu voor aan het trainen?
Op 9 juni loop ik met loopmaatje Andres de Witte een trailrun van 32 km in de Belgische Ardennen. We lopen 'm met z'n tweetjes, maar er is wel degelijk een wedstrijdelement aan verbonden. Want een of ander sportmerk heeft een trailrun uitgezet tussen Aywaille en Trois Ponts die je kunt lopen wanneer je wilt. Enkel een foto maken van je starttijd bij het station van de startplek en een foto van je aankomsttijd bij het station van je finishplaats; uiteraard met jezelf eveneens op die foto. En die stuur je dan vervolgens naar hen op. Op die manier houden ze een half jaar een klassement bij.

Grappig idee en leuk om samen deze uitdaging aan te gaan.
We gaan dat maar eens proberen!

4 opmerkingen:

  1. leuk dat je gaat meedoen aan het open trail klassement, ik kijk al uit naar je wedervaren over de route. In Nederland hebben ze iets gelijkaardigs trouwens met een route over de utrechtse heuvelrug.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klopt ja. Ben zelf ook heel benieuwd. Gelukkig heeft mijn loopmaat zo'n handig gps-horloge...!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook iets voor jou Peter? Met z'n drietjes is ook heel gezellig...! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik zou dat wel zien zitten ja (en heb ook zo'n gps horloge), maar de zondag past niet zo goed voor me daar dat de enige dag is dat m'n vriendin vrijaf heeft. Op zaterdag zou wel geen probleem zijn, is het een optie om op zaterdag te gaan lopen ipv op zondag?

    BeantwoordenVerwijderen