donderdag 13 januari 2011

Het loopt nog niet op rolletjes

ASCHWIN:

Eigenlijk zit ik de laatste tijd te wachten op een mooie dag om een flink stuk te gaan fietsen op de racefiets óf om eindelijk mijn nieuwe skeelers eens goed uit te proberen. Maar...

De weekenden zaten de afgelopen maand eigenlijk vol met allerlei andere zaken; dus van fietsen is nog niet veel gekomen. Maar het is een luxeprobleem, want die andere dingetjes in het weekend zijn ook allemaal leuk of nuttig: uitjes, verbouwinkje, bezoekjes. Ook allemaal nodig!

En het skeeleren wil ik toch echt pas doen als het asfalt droog is. Het is al lastig genoeg, zo in het begin, om de juiste slag weer te pakken te krijgen.

Dus daarom pak ik de laatste tijd toch maar weer terug op het vertrouwde hardlopen! Vandaag ook weer eens op de loopband getraind:
  • 1 km: 10 km/u
  • 4 km: 11 km/u
  • 2 km: 13 km/u
  • 1 km: 14 km/u
De gelopen 8 km vielen me niet tegen. Daar waar ik de eerste paar kilometers nogal stroef liep (ik wou schrijven: '...stroef vooruit kwam...', maar dat is niet echt logisch als je op een loopband loopt...!), ging het na een kwartiertje weer als vanouds en soepel.
Wedstrijdjes ga ik de komende maand zeker niet lopen. Gewoon een beetje bezig blijven en de conditie onderhouden.

En hopelijk snel weer op de wieltjes: kleine (skeelers) of grote (racefiets), dat maakt me niets uit...!

1 opmerking:

  1. dus het lopen gaat wél op wieltjes?
    Al die uitdrukkingen ook altijd ...

    BeantwoordenVerwijderen