zondag 16 januari 2011

Test geslaagd

ASCHWIN:

Deze ochtend heb ik voor het eerst de nieuwe skeelers kunnen uittesten. Onderstaande ronde (bij Axel) heb ik geschaatst/geskeelerd, met een lengte van iets meer dan 10 km. Als start, om het gevoel te krijgen, was dit een zeer geslaagde test.


De ondergrond waarop je rijdt is wel van groot belang voor het rijplezier. Er waren stukken bij met licht gebobbeld asfalt en stukken met van dat perfect gladde asfalt. En natuurlijk skeelert het lekkerder op die laatste stroken; je kunt je slag mooi lang maken en het rijdt veel rustiger. De stukken met gebobbeld asfalt geven een constante trilling en de weerstand is uiteraard ook veel groter; hierdoor ben je genoodzaakt om kortere slagen te maken.

Volgende keer toch ook eens kijken hoe lang ik er over doe, om zo mijn snelheid te achterhalen. Want dat viel me wel op: op de goede stukken asfalt, met de lange slagen, bereik je al gauw een hoge snelheid. Alleen dat remmen hè: dat is nog even héél moeilijk...

2 opmerkingen:

  1. Linda
    Gefeliciteerd met je verjaardag!!
    Een hele fijne dag.

    Harry en Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me een schitterend alternatief en goeie biltraining!

    BeantwoordenVerwijderen