donderdag 6 januari 2011

Roll on!

ASCHWIN:

Als je een beetje deze weblog gevolgd hebt de afgelopen maanden, dan heb je gelezen dat ik me georienteerd heb op veldritfietsjes en skeelers. Na lang wikken en wegen heb ik besloten om nieuwe skeelers aan te schaffen. Het grote voordeel van skeeleren is dat ik deze sport het hele jaar door kan beoefenen: zomer en winter (behalve als het glad is en vriest, maar ja... dan sta ik natuurlijk op het echte ijs!). En de veldritfiets zou ik toch enkel aangeschaft hebben voor de wintermaanden. 's Zomers trek ik er immers het liefst op uit met mijn racefiets.

Het zijn onderstaande Fila's geworden. Model: Vertige 100, met carbon schoentjes en lichtgewicht frame. De extra grote 100 mm wieltjes (de kleinere wieltjes worden vrijwel niet meer gebruikt op de wedstrijdskeelers) zorgen ook voor meer snelheid en rijcomfort.
Het liefst zou ik er meteen op uit trekken, maar ja... 's Avonds is het nog te vroeg donker en komend weekend gaat het helaas ook niet lukken. Want dan gaan Gijs en ik iets anders sportiefs ondernemen.

Vrijdag vertrekken we reeds om een heel weekend in Limburg te gaan mountainbiken. We hebben een hotelletje geboekt tussen Valkenburg en Maastricht en zijn van plan om twee dagen door de heuvels en de blubber (na de regenval van vandaag!) te crossen. Gijs op de nieuwe mountainbike van Linda; ikzelf op mijn good old mtb-tje.

Pas daarna haal ik de skeelers uit de doos en ga ik op zoek naar de gladste fietspaden van Zeeuws-Vlaanderen! Iemand nog tips voor mooie skeelerrondes?

2 opmerkingen:

  1. Hup uit die winterslaap en meteen lekker een weekendje mountainbiken in Limburg, geniet ervan!
    Benieuwd naar je skeeler ervaringen!

    Gr
    Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Henk: Ik ben even benieuwd naar dat skeeleren!

    BeantwoordenVerwijderen