zondag 30 januari 2011

We lopen weer!

ASCHWIN:

Toen in november het loopseizoen voor mij was afgelopen, had ik er eigenlijk ook eventjes genoeg van. Het plezier van de trainingen werd eigenlijk in oktober al minder. Dat ik toen nog anderhalve maand heb doorgetraind, had te maken met de Zevenheuvelenloop die eind november plaatsvond.
In de periode van november tot nu, liep ik hooguit nog één keer per week. Gewoon om het een beetje bij te houden. Vandaar ook dat ik plannen maakte voor mooie fietstochten in 2011 en dat ik het inline-skaten heb opgepakt.

Na mijn looptraining van gisteren (12,5 km) was ik deze ochtend van plan om een lange skeelertocht te maken. Maar de fietspaden lagen nog wit bevroren en besloot ik dan ook maar wijs om het er niet op te wagen met die harde kleine wieltjes...
Vandaar dat ik deze namiddag alsnog mijn loopschoenen heb aangetrokken. Wederom liep ik 12,5 km in net iets meer dan een uurtje.
En het ging lekker! Ik merkte dat ik er weer veel meer plezier in had dan zo'n drie maanden geleden. Zo'n rustperiode op hardloopgebied heeft me goed gedaan. Voorzichtig liep ik tijdens de training al een beetje te fantaseren over mogelijk een halve marathon in maart of april... Dus, wie weet. Er komen immers een paar mooie wedstrijdjes langs de komende maanden.

De muziek die me begeleidde tijdens de training was heerlijk rustgevend. Ideaal voor een duurloop. Laatst plaatste ik een video van de Belgische band Amatorski. In dezelfde sferen maakt Marble Sounds (eveneens uit België) ook heerlijke dromerige muziek. Hier hun laatste single mét een erg mooi clipje:

5 opmerkingen:

  1. 'neem zo af en toe een beetje rust, is goed voor je', dat hoor ik regelmatig, maar doe het eigenlijk nooit. Toch mooi om zo te lezen dat rust nemen daadwerkelijk werkt. Misschien moet ik toch maar eens....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @martin: volgens mij moet je alleen rust nemen als je zelf voelt dat het plezier een beetje minder wordt. Zolang je plezier op peil blijft is er toch niets aan de hand? Dan moet je gewoon lekker bezig blijven.
    Maar nu met je verbouwing erbij kan het misschien wel eens lekker zijn voor je...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. conditie op peil kunnen houden door skeeleren en fietsen of heb je het gevoel dat je toch wat terug gevallen bent?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Persoonlijk is plezier in het lopen het belangrijkste dan al het andere en zo te lezen pak je het weer op en wie weet!!!>

    BeantwoordenVerwijderen
  5. af en toe het hoofd leegmaken kan geen kwaad hoor!

    BeantwoordenVerwijderen