zondag 15 mei 2011

Interval

ASCHWIN:

Ik ben eerlijk gezegd die stevige wind van de afgelopen dagen/weken een beetje beu. Vandaar dat ik deze zondag totaal geen behoefte had om weer tegen die wind op te boksen op mijn racefiets. Ook had ik geen zin om me tijdens het skeeleren telkens uit het evenwicht te laten brengen door die windvlagen.

Dus bedacht ik een manier om toch nog zinvol gebruik te kunnen maken van de tegenwind: intervaltraining tijdens het hardlopen.

Tegen de wind in vertrok ik om telkens om de twee minuten te versnellen tot een snelheid die mijn hartslag boven de 170 bpm bracht. Na dit twee minuten te hebben volgehouden, liet ik de volgende twee minuten mijn hartslag al joggend weer zakken tot 130 bpm, om vervolgens weer te versnellen etc. etc. Op deze manier liep ik 5 km tegen de wind in.
Vervolgens kreeg ik tijdens dit looprondje de wind in de rug. Ik liet de intervalstukken achterwege en liep in een stevig tempo de overige 5 km terug naar huis. Ik zorgde dat mijn hartslag tussen de 150 en 155 bpm bleef.

Ik liep vandaag ook weer eens op de Nike Free 3.0's. Voor dit soort looptrainingen zijn het ideale schoenen. Tot nu toe vind ik de schoenen vooral geschikt voor het wat snellere en kortere loopwerk. Tot 10/12 km lopen ze super. Langere afstanden durf ik er nog niet goed op te lopen. Heb toch het idee dat ik daarvoor nog wat meer moet wennen aan de andere loopmanier die deze schoentjes toch met zich meebrengen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten