vrijdag 13 mei 2011

Kilometers inhalen (kan dat?)

ASCHWIN:

Je hebt soms van die weken die helemaal vol zitten. Dit was er zo eentje. Werk en studie slokten veel tijd op, ook in de avonduren. Vandaar dat het sporten er bij was ingeschoten. Om een en ander een beetje te compenseren trakteerde ik mezelf op een vrije middag en stapte bij thuiskomst meteen op mijn racefiets om een goed eind te gaan rijden.

Na eerst ongeveer 40 km tegen de wind in te hebben gefietst (via wat omwegen richting Biervliet), zocht ik de Scheldedijk op om via de Braakman weer richting Zuiddorpe te fietsen. Bij thuiskomst stond er een mooie 73,5 km op de teller.

En het was nodig ook dat ik wat fietskilometers maakte. Want volgende week zaterdag staat de volgende rit van de Vacansoleil Toertochten-reeks op het programma; de zogenaamde Vacansoleil4Challenge. In oktober 2010 reed ik reeds in Zandvoort 120 km. Nu volgt as. zaterdag de rit in Breda. Den Bosch en Rotterdam (grotendeels op het parcours van de Tour-etappe van vorig jaar) volgen de komende twee maanden. Voor al deze ritten heb ik me reeds vorig jaar ingeschreven. Zoals je in het filmpje kunt zien is er ook in april nog een tweede rit geweest in Zandvoort. Dit was echter een tijdrit op het race-circuit aldaar. Die heb ik aan me voorbij laten gaan. Het blijft toch een pokke eind weg vanuit Zuiddorpe...

Hieronder het promotiefilmpje:



Hieronder zie je het routekaartje van de 120 km-tocht die ik vanuit Breda (start: NAC-stadion) zal fietsen (klik erop voor vergroting):

Wat ook wel leuk is van deze reeks ritten: je rijdt jezelf helemaal in het nieuw. Want elke rit krijg je leuke presentjes. Aan het eind van deze reeks heb ik een VacanSoleil4Challenge wielrenshirtje, wielrenbroekje, wielhoezen etc.
Best leuk...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten