maandag 9 mei 2011

Trio

ASCHWIN:

Nu is het altijd al zo bij mij geweest dat ik in de zomermaanden liever sport dan in de wintermaanden. En nu, met de afgelopen maand vol zon en weinig regen achter de rug, met ook nog eens veel vrije dagen, zit ik volgens mij al in de zomermodus...

Het liefst zou ik elke dag op pad gaan om te sporten. Ik schreef het al eerder: ik ervaar het als een luxe om elke dag weer te kunnen kiezen waar ik vandaag zin in heb: hardlopen, wielrennen of skeeleren.
Met name die skeelers heb ik nu toch wel echt ontdekt. Daar waar het eerst een sportbeoefening voor me was om er zo af en toe eens bij te doen, komt het nu steeds meer op de voorgrond te staan. De afgelopen vrije week bijvoorbeeld heb ik meer geskeelerd dan hardgelopen of gefietst!

Vandaag eens tijd maken voor een van die andere twee mooie sporten...

ENKELE UREN LATER:

... en dat werd hardlopen!

Onderstaand rondje van 20 km liep ik in 1 uur en 40 minuten. Voor het eerst sinds lange tijd ook weer eens met de hartslagband omgelopen. Mijn gemiddelde hartslag was 145 bpm. En als ik dan toch de gegevens uit mijn 'slimme' horloge opvraag: 1170 kcal. verbrandt...

Tot aan de 15 km ging het prima. Daarna merkte ik toch dat ik niet genoeg te drinken bij me had, want langzaamaan begonnen de beenspieren te verstijven. Puur een kwestie van té veel vocht verliezen en niet tijdig aanvullen. Was wel jammer, maar desalniettemin toch heerlijk gelopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten