zaterdag 7 mei 2011

Skeeleren op film

ASCHWIN:

Om eens goed te zien van mezelf in welke houding ik nu eigenlijk skeeler, had ik een cameravrouw bereid gevonden om vandaag eens mee te fietsen op mijn skeelertocht over 18 km.
Ondanks de flinke zijwind kon ik toch redelijk mijn slagen vasthouden. Als ik de filmpjes eens goed bekijk, dan denk ik dat met name de hoek van mijn benen nog wel iets beter kan; met andere woorden: dieper door de knietjes...

Op het laatste korte filmpje zie je mijn onhandige pogingen tot remmen... Ook dat blijft een verbeterpuntje!







Als iemand nog goede tips heeft over mijn techniek, dan hoor ik dat uiteraard graag!

2 opmerkingen:

  1. Hey Aschwin,

    Mooi hoor die filmpjes !! Skeeleren ziet er mooi rustig uit, goed man. Voor mij geldt hetzelfde dieper door de knietjes. Daarom is het inderdaad interessant om jezelf terug te zien op film. Gevoelsmatig zit je dieper althans dat is mijn gevoel tot je het terug ziet op film. Keep up the good work !!Wat het remmen betreft Tsja .... ik voel me op het moment het beste bij de ploegstop ofwel de fluke. Benen wijduit, lichte druk uitoefenen met de hakken, Punten skeelers licht naar binnen, zwaartepunt bovenlichaam naar achteren. T-stop gaat met momenten prima maar grote kans dat ik eens flink op mijn plaat ga als ie mislukt. Nu skeelertime voor mij.

    Groeten,

    Angelo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmm, ziet er goed uit! Althans, dat zeg ik als leek.... Eigenlijk wil ik gewoon zeggen dat ik best wel een beetje jaloers ben, ik kan namelijk niet skeeleren!
    Het is heerlijk als je hardlopen kan afwisselen met andere sporten!

    BeantwoordenVerwijderen