donderdag 5 mei 2011

Goed kan altijd beter

ASCHWIN:

Telkens ietsje verder en telkens gaat het weer wat beter. Ik heb het over mijn skeelerritten.

Zo skeelerde ik deze middag vrij eenvoudig van Westdorpe tot in Absdale (dus iets verder dan de rotonde, waar ik normaal omkeer). Het asfalt voorbij mijn vorige keerpunt is er verre van ideaal, maar al met al is het toch wel te doen. Je moet alleen iets kortere slagen maken en iets harder werken. Op zich natuurlijk als training niet verkeerd...

Op deze manier reed ik 21,5 km en kon ik op het goede asfalt ondanks de zijwind toch goed tussen de 25 en 30 km/u blijven.

Al met al gaat dat skeeleren dus steeds beter. Heb zelfs twee keer een goede (lees: gecontroleerde) rem-mannoeuvre kunnen uitvoeren!

Wel merk ik dat de vermoeidheid met name in mijn rug en bilspieren gaat zitten. Eens kijken of ik de onderrugspieren met wat gerichte oefeningen kan verstevigen. Mogelijk ook de buikspieren. Kan nooit kwaad...!

Met andere woorden: goed kan altijd beter!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten