zaterdag 18 februari 2012

In een opwelling: wedstrijd Axel

ASCHWIN:

Toen ik vanmorgen las dat er deze middag een hardloopwedstrijd in Axel plaatsvond, besloot ik in een opwelling om mee te doen. Niet, zoals gewoonlijk, met de langste afstand (16 km), maar met de middenafstand van 8 km.
Geen idee wat ik er van moest verwachten. Maar ik had er gewoon zin in.

'Rondje Drieschouwen', zoals de wedstrijd heet, werd goed bezocht. Ik schat dat er zo'n 150 deelnemers aan de start stonden. Hoeveel deelnemers dat per afstand waren, daar heb ik geen idee van. Dat zal uit de uitslagenlijst moeten blijken. De 4 km, 8 km en de 16 km startten allen tegelijkertijd. Dus: lastig om te zien tegen wie je moet strijden. De anders gekleurde deelnemersnummers op de buik zijn niet altijd goed waar te nemen tijdens de wedstrijd.

Dus besloot ik maar gewoon lekker mee te lopen. Het voordeel van zo'n middenafstand is ook dat je lekker hard kunt starten. Ook al ga je kapot: de totaalafstand is te overzien, dus kun je eigenlijk altijd wel 'redelijk' finishen.
Uiteindelijk liep ik in het tweede groepje van 8 km-lopers. Ik heb niet kunnen zien hoeveelste ik geëindigd ben. Maar volgens mij zeker wel bij de eerste 10. Ook vergat ik bij de finish mijn stopwatch uit te zetten. Maar ik schat dat ik er zo'n 33 minuten over heb gedaan.
Ik wacht de uitslagenlijst maar even af...

(klik voor vergroting)
Ik heb de route nagemeten op internet en kom uit op een afstand van 8,2 km; met een eindtijd van 33 minuten zou dit een gemiddelde snelheid van net geen 15 km/u opleveren. 14,95 km/u om precies te zijn. Zou mooi zijn! Zeker gezien de stevige tegenwind waar we mee te maken kregen.

Maar conclusie: ik heb heerlijk gelopen! Op zo'n afstand heb ik nergens last van.
De komende tijd maar eens verder werken aan mijn snelheid.

Ben blij dat ik gehoor heb gegeven aan deze sportieve opwelling. Want: het geeft de burger weer moed!

3 opmerkingen:

  1. Je hebt groot gelijk. Vanaf nu geen spijtige stukjes meer over Trail by the Sea. Wedstrijdverslagen willen we zien en de foto's van hoe de bloemen, die bij een podiumplaats horen, er bij staan in huize van den Abeele!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Aschwin,

    Leuk man, goed nieuws om te lezen !!
    Als je die 15 km/u grens kan doorbreken dan behoort een podium plaats zeker tot de mogelijkheden.
    Het wordt tijd dat de belgen die hier zowat alle prijzen komen wegkapen wat concurrentie krijgen :-)

    Groeten,

    Angelo.

    BeantwoordenVerwijderen