woensdag 1 februari 2012

Auw/oef!

ASCHWIN:

Vandaag werd mijn bezoek aan de fysiotherapeut er eentje met een verrassing. Na het beantwoorden van zijn vele, vele vragen (over het lopen, de klachten, mijn schoenen, mijn loopstijl, etc.), onderwierp hij me aan een lichamelijk onderzoek. Met name mijn houding, stand van voeten, benen/knieën en de heup en rug werden bekeken.
Hieruit werd geconcludeerd dat mijn bekken uit balans waren. Er wordt nog eens gevoeld, geknepen en gewrongen en voordat ik het in de gaten had: 'KRRRRAAAAK!'


Een kreet die het midden hield tussen 'AUW' en 'OEF' ontglipte me...

'Zo, die staat weer recht!', was de droge opmerking van de therapeut met zijn verrassingsaanval.

Goede hoop dat hiermee de échte oorzaak van mijn slijmbeursontsteking verholpen is. Volgende week terug op controle en vervolgens aan de slag met oefeningen om die scheve bekkenstand te voorkomen.
Ik kan het bijna niet geloven: zou het hiermee werkelijk opgelost zijn?!


2 opmerkingen:

  1. Nou ja dat is toevallig. Was bij mij ook de oorzaak van veel ellende toen ik weer begon met lopen. Mijn zeer vervelende zitvlak blessure (fietsen) is hier zelfs door ontstaan De osteopaat heeft mijn bekken scheefstand met 1 behandeling en een paar nabehandelingen verholpen en sindsdien geen ellende meer. De kans is groot dat dit de oorzaak is/was van je knieklachten. Zou mooi zijn toch !! Succes in ieder geval.

    Groeten,

    Angelo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben benieuwd. Het zou fijn zijn als de problemen hiermee verdwenen zijn. Laat je ook nog weten of het ijs bij jou in de buurt ook KRAK doet..........?

    BeantwoordenVerwijderen