maandag 30 januari 2012

Slijmbeursontsteking

ASCHWIN:

Wat te doen?

Het onderzoek naar mijn knie heeft als hoofdoorzaak van de klachten een slijmbeursontsteking opgeleverd. Daardoor zijn er ook nog wel wat andere bijverschijnselen die last geven, maar die komen puur voort uit deze ontsteking.

Behandeling: kuurtje met ontstekingsremmers, behandeling door fysiotherapeut en.... rust (HELP!).

Moet mijn eerste afspraak nog plannen met de fysio, maar wil toch kijken in hoeverre ik bezig kan blijven. Zou immers zó zonde zijn in verband met de voorbereiding op Trail by the Sea (eind februari). En die 33 km-trail wil ik toch écht lopen...

Maar natuurlijk moet ik ook oppassen dat de slijmbeursontsteking niet structureel wordt. Want dan blijft er niets anders over dan een grote spuit (...) en als laatste redmiddel een operatie, zo schetste de arts me voor!

Ik zou willen zeggen dat ik in dubio zit, maar ja, eigenlijk heb ik niet zo heel veel keus: zorgen dat deze ontsteking overgaat.


7 opmerkingen:

  1. Zo. Da's niet fijn. Hoe lang moet je rustig aandoen dan?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Aschwin,

    Oeps toch erg vervelend nieuws !! maar wat is wijsheid?
    Zou het goed bespreken met de fysio misschien dat hij/zij er wat zinnigs over kan zeggen.

    Heel veel keus heb je niet inderdaad. Zou wel heel erg jammer zijn betreft trail by the sea maar alles op alles zetten is wellicht ook niet echt verstandig.

    Laten we er het beste van hopen !! Sterkte in ieder geval misschien valt het achteraf gezien allemaal wel mee.

    Groeten,

    Angelo.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. je bent ook in sukkelstraatje terechtgekomen he precies. beterschap man, dat je snel mag genezen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Ascwhin, onderstaande tekst is niet om je bang te maken, maar puur om je te wijzen op de risico's van het doorlopen met een blessure. Helaas spreek ik uit ervaring.

    1 tip: luister naar je lichaam! Heb zelf de fout gemaakt om dat niet te doen. Het zou wel goedkomen, zo dacht ik...

    Gevolg: nu al 1 jaar uit de running en een zware operatie voor de boeg. De totale eindafrekening: 0 meter hardgelopen in 600 dagen.

    Als ik ooit nog de kans krijg, weet ik wel beter. Desnoods een maand rusten en alle wedstrijden schrappen. Achteraf heb je zoveel spijt, maar dan is het te laat. Daarom wil ik nu graag met deze ervaring anderen waarschuwen voor de risico's. Luister naar je lichaam, dat is het allerbelangrijkste.

    1 wedstrijdje schrappen of een maandje rust, dat valt in het niet vergeleken met de dingen die kunnen gebeuren als je er wel mee doorloopt. Ik hoop dat het bij jou gewoon bij een onschuldige ontsteking blijft. Dat kan snel genezen. Toch is het bij mij ook met een ontsteking begonnen. Ik wou dat ik het kon overdoen, dan was ik nu al aan het hardlopen.

    Sterkte ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Marcel: dank je voor de tips! Wist overigens niet dat jij al zó lang aan de zijlijn staat. Wanneer operatie? Veel succes in ieder geval!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi, ook ik heb heel erg lang getobt met een slijmbeursontsteking in mijn schouder. De ontstekingsremmers deden bij mij helemaal niets en de manueel therapie bracht tijdelijk enige verlichting maar bij het uitvoeren van mijn dagelijkse aktiviteiten kwam de pijn toch steeds terug. Ik heb toen een methode toegepast die ik ontdekt had en nu ben ik helemaal pijnvrij, zonder medicatie, zonder therapie, zonder spuiten en zonder operatie.
    Beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen