zaterdag 28 januari 2012

Knie-onderzoek

ASCHWIN:

Afgelopen week is er een röntgen- en een echo-scan van mijn linkerknie gemaakt. Ook al loop ik wel weer de afstanden die ik wil lopen, het blijft een kwetsbaar punt, die knie. Na het weekend zal ik de uitslag vernemen. Je leest het wel hier op de blog. Ook al gaat het naar mijn idee wel langzaam iets beter met de blessure, ik ben toch bang dat ik te horen krijg dat ik voorlopig het even rustig(er) aan moet doen en minder mag hardlopen. En op zo'n uitslag zit ik niet te wachten met Trail by the Sea voor de deur (eind februari) en de Marathon van Zeeuws-Vlaanderen in mei...

Zo lang het nog kan/mag, blijf ik in ieder geval mijn duurloopjes uitvoeren. In het Axelse Kunstbos liep ik 4 rondjes van ongeveer 5,7 km. In totaal dus zo'n 23 km.
Wél heb ik, bij wijze van test, de duurloop in een iets hoger tempo gelopen dan de afgelopen weken. Daar waar ik de laatste duurlopen in een gemiddeld tempo van 10 of 10,5 km/u liep, kwam ik nu uit op een gemiddelde snelheid van 11,4 km/u. Dus...?!

Eén ding heb ik wel definitief besloten: ik zal niet starten tijdens de Halve Marathon van Cadzand (Zeeuws Kampioenschap) op 5 februari as. Jammer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten