vrijdag 20 januari 2012

Weekoverzicht

ASCHWIN:

Na de twee trainingslopen van vorig weekend heb ik 's maandags nog een piramide-training op de loopband gedaan. Maar dan merk ik toch dat de knie weer opspeelt, bij de hogere snelheden. Jammer, maar helaas. Dus hou ik het voorlopig maar bij de rustige duurlopen in plaats van de interval- en snelheidstrainingen.

Ergens kwam het ook wel goed uit dat ik het even een paar dagen rustig aan moest doen. Afgelopen woensdag had ik mijn afstudeerdag van de studie Register Bedrijfskunde te Rotterdam. 's Ochtends diende ik voor de examencommissie mijn scriptie te presenteren en verdedigen. En de studie heb ik gelukkig met een mooie eindwaardering kunnen afsluiten!
Ook al heb ik de afgelopen anderhalf jaar genoten van de studie op zich, ik ben toch blij dat ik niet meer wekelijks naar Rotterdam dien te rijden na mijn werk om vervolgens pas 's nachts weer thuis te komen (en de volgende dag weer vroeg op te moeten staan voor het werk...). En natuurlijk geeft het een enorm voldaan gevoel dat ik deze studie met positief resultaat heb weten af te sluiten.

Vandaag was het echter wel weer eens tijd voor een goede duurloop. Rustig aan natuurlijk, om de knie niet te forceren. Op die manier liep ik een mooie 23,2 km in 130 minuten. Komt neer op een gemiddelde snelheid van 10,7 km/u. Gemiddelde hartslag: 155 bpm.
Ondanks de miezerregen en de koude wind (hierdoor), was het toch lekker lopen vandaag. Ook fijn om de training wederom in het bos af te werken.


2 opmerkingen: