woensdag 1 augustus 2012

Testloop

ASCHWIN:

Tja, vandaag was het de ideale dag om eens uit te testen of de trainingsaanpak van de laatste maand iets heeft opgeleverd.

Vandaag leek me geschikt vanwege het warme drukkende weer: zwaar hardloopweer.
De test bestond uit de volgende zaken die ik eens wilde uitproberen.

  • Voor het eerst sinds heel lang: 30 km hardlopen (en daarmee weer eens veel langer dan 2 uur rennen)
  • Het dragen van mijn gevulde waterrugzak met 1 liter op mijn rug over deze gehele afstand
  • Het verorberen van mijn nieuwe merk eetgel (Squeeze)
Onderstaand rondje werd gelopen:

(klik voor vergroting)

De gelopen afstand werd iets te snel door mij gelopen. Ik wilde onder de 11 km p/u blijven lopen, maar het is uiteindelijk een gemiddelde snelheid van 11,11 km/u geworden. 
En hoe verliep de testloop?
  • Voor het eerst sinds erg lang liep ik langer dan 2 uur. En dan ging prima. Wel merkte ik dat ik rond de 2,5 uur last kreeg van mijn rechter heup.
  • Die 30 km heb ik dus volbracht. Mijn hartslag had een gemiddelde van 143 bpm. Ook prima dus. Al merkte ik wel dat ik tot 25 km goed mijn pas kon blijven volhouden; daarna, door last van de heup, kwam de klad in de soepele looptred.
  • Het gelletje van Squeeze is prima bevallen. Achteraf gezien had ik er wel twee kunnen gebruiken over deze afstand...
  • En de rugzak zat ook goed. Gedurende de loop moest ik 'm wel een paar keer aantrekken, omdat het water in de waterzak minder en minder werd. Na 26 km had ik de hele liter water opgedronken.
  • En het was inderdaad pittig hardloopweer (28 gr.C.). Maar het geeft me een goed gevoel dat het zelfs met dit soort weer prima is verlopen.
Het is nu van belang om de komende twee weken de trainingsaanpak nog vol te houden, dan een week rustig aan om vervolgens de 19e augustus een hele fijne trail te lopen in de Ardennen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten