vrijdag 24 augustus 2012

Thumbs up!

ASCHWIN:

Nu ik de smaak weer goed te pakken heb na afgelopen weekend, heb ik maar meteen besloten om zaterdag de halve marathon in Burgh-Haamstede mee te lopen.
Ik heb deze week slechts één keer een veertigtal minuten hardgelopen op een zeer rustig tempo, omdat ik tot gisteren last had van stijve spieren; dat klimwerk gaat toch niet in je koude kleren zitten... Ondertussen voelt alles weer als normaal; ook met de conditie zit het wel goed.

En in plaats van in mijn eentje komend weekend een langere duurloop in te lassen, is het net zo leuk om dit in wedstrijdverband te doen. Ik heb immers deze week genoeg rustig aan gedaan. En het gebied rond Burgh-Haamstede is natuurlijk een prachtig (duinen)gebied om in hard te lopen.
Met andere woorden: ik kijk wel hoe het zaterdag gaat en zie het dan ook als een veredelde training. En als het gewoonweg lekker loopt tijdens die 21 km, dan zal ik er zeker voluit voor gaan.

En nog een nieuwtje: na al die jaren in mijn eentje te hebben getraind heb ik besloten dat het tijd wordt om me toch eens aan te sluiten bij een atletiekvereniging. Ik heb behoefte aan meer begeleiding en trainingsdeskundigheid. Baat het niet, dan schaadt het ook niet. Tevens lijkt het me fijn om wat meer op de baan te trainen en gebruik te kunnen maken van de bijbehorende faciliteiten.
Ik heb wat rondgevraagd en -gekeken, en volgende week ga ik eens voor het eerst meetrainen bij een vereniging die me dit kan bieden. Niet in Hulst, niet in Terneuzen, maar bij onze zuiderburen in Ertvelde. Maandag volg ik er mijn eerste proeftraining en maak ik kennis met de trainer.

Hier nog een foto van afgelopen zondag (foto: Elodia Photographia)
Thumbs up!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten