zondag 19 augustus 2012

Zwaarste ooit = mooiste ooit

ASCHWIN:

Morgen zal ik een uitgebreider verslag doen van mijn deelname aan de prachtige Trail des Fantômes in La Roche-en-Ardenne.
Het parcours was veranderd ten opzichte van vorig jaar, waardoor iedereen er zo'n half uur langer over bleek te doen. Maar het was een genot om over dit parcours te mogen hardlopen, klimmen en klauteren.
De 25 km liep ik in 3 uur en 6 minuten (eigen tijdwaarneming). Een dezer dagen zal de uitslag wel online verschijnen.
(ondertussen staat de uitslag reeds online en ik ben op een mooie 46e plaats geëindigd in een eindtijd van 3 uur en 7 minuten; totaal aantal finishers bij de 25 km: 300)

Het lopen van deze trail was volgens mij mijn zwaarste sportinspanning ooit. Ik vond het zwaarder dan de marathon. Maar met één groot verschil: het lijkt erop dat ik tijdens het lopen op dergelijke parcoursen geen last krijg van heup en knie. De afwisseling voorkomt deze blessures die wél ontstaan als ik continue in eenzelfde statische houding en op harde ondergrond loop.
Dus: het lijkt erop dat ik mijn nieuwe sport heb gevonden!

Hier alvast een fotocollage van de foto's die Linda onderweg heeft gemaakt:

(klik erop voor grote versie)

Dus morgen een gedetailleerder verslag!

1 opmerking:

  1. Hoi Aschwin,

    Echt prachtige foto's. Ik had je al gewaarschuwd hé !! trailrunning is gewoon geweldig mooi en minder blessure gevoelig. Zit hem idd in de afwisseling van tempo en ondergrond. Statische houding en nagenoeg steeds hetzelfde tempo tijdens een marathon op asfalt zijn gewoon killing voor je lijf. Gaaf dat je er zo van hebt genoten en op naar de volgende trail. Nu snel inschrijven voor trail by the sea (kan nog steeds)

    Groeten,

    Angelo.

    BeantwoordenVerwijderen