donderdag 30 augustus 2012

Geen lidmaatschap

ASCHWIN:

Mijn verlangen om meer variatie in mijn trainingen aan te brengen (en daarmee hopelijk ook vooruitgang) heeft me in eerste instantie op het pad gezet van de atletiekverenigingen. Maar na links en rechts informatie te hebben ingewonnen en ook daadwerkelijk te hebben kennisgemaakt met verenigingen, heb ik toch besloten om geen lid te worden.

Het is me duidelijk geworden dat ik met mijn wensen en doelen niet zozeer baat zal hebben bij de trainingen hier in de regio voor 'masters' (35+ atleten), maar wel met goed passende trainingsschema's. Deze schema's bieden me de variatie en opbouw die ik nodig heb.

Het vergt echter wel discipline om deze trainingsarbeid ook daadwerkelijk uit te voeren, in je eentje. Toch denk ik dat me dat gaat lukken. Ik ben er deze week dan ook vol goede moed aan begonnen.
De rode draad doorheen mijn trainingen is niet langer de duurlopen (ook al zitten die er nog wel bij natuurlijk), maar de intervaltrainingen. In alle variaties komen ze voorbij. Zelfs bij de (langere) duurlopen zitten vaak intervalelementen ingebouwd.


Eens zien of ik hiermee het najaar en de winter door kan komen. Resultaat zou dan moeten optreden in het voorjaar 2013...

Een trainingsoverzichtje van de afgelopen dagen/week:

  • zaterdag: 21 km (wedstrijd)
  • zondag: rustdag
  • maandag: 5,5 km (heel rustig, loslopend tempo)
  • dinsdag: 7 km (5 min: 10 km/u -- 10 min: 13,5 km/u -- 5 min: 10 km/u -- 10 min: 13,5 km/u -- rest van de kilometers in 10 km/u)
  • donderdag: 7 km (2 km 10 km/u -- 7x 1 min. 90% met tussendoor 1 min. joggend -- 1 km 10 km/u)
  • as. vrijdag: rustdag
  • as. zaterdag: lange duurloop

Geen opmerkingen:

Een reactie posten