zondag 2 september 2012

Blaren!

ASCHWIN:

Gek is dat toch: ik loop al vele maanden op de verschillende paar hardloopschoenen die ik heb, zonder een centje pijn. En sinds een paar weken loop ik in alle modellen blaren...!
Eén van de modellen (mijn Asics voor op de weg) zijn toe aan vervanging, maar de overige twee modellen (Asics-trailschoenen en de Nike-freeschoenen) nog lang niet. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de blaren niet echt de tijd krijgen om goed te helen, waardoor ze tijdens lange duurlopen weer tevoorschijn komen.
Opvallend is wel dat in beide Asics-modellen de binnenkant van de schoen op de plek waar ik blaren loop, veel meer slijt dan normaal. Toch eens overleggen met de schoenenspeciaalzaak.

Maar goed, dit neemt niet weg dat ik afgelopen weekend toch lekker heb gelopen hoor. Gisteren heb ik een mooie 21,79 km gelopen in het Kloosterbos bij Zelzate. Vier rondjes van iets meer dan 5 km, waarbij ik elke ronde 4 minuten versnelde naar zo'n 14 à 15 km/u. Gemiddeld kwam ik uit op een snelheid van 11,13 km/u. Het ging me vrij gemakkelijk af (afgezien van de zeurende pijn aan beide hielen na zo'n 15 km...

 
En vanmorgen zijn we met z'n viertjes naar de Finse piste in Ertvelde gereden. Ikzelf liep er in een rustig tempo 8 km, waarbij ik 6x een versnelling inlaste van zo'n 200 meter. Gijs liep 7 km in een mooi gelijkmatig tempo. Linda liep eveneens 7 km, waarbij ze de laatste 2 km ook intervalletjes inlaste van telkens 100 m. En Pien, die liep zo'n 5,5 km in een mooi tempo, samen met Linda.
 
Tevens liggen er een paar mooie heuvels langs deze
Finse piste. Ideaal om tijdens je trainingsrondjes deze
trapheuvels mee te pikken.
 
Blijft een mooie plek om te sporten daar in Ertvelde, rondom de atletiekbaan. Tevens ligt er ook een mooie skeelerbaan, van ik schat zo'n 200 meter. Die ga ik binnenkort toch ook maar eens uitproberen. Zo'n (naar verhouding) klein rondje is natuurlijk ideaal om mijn 'pootje-over' er eindelijk eens goed in te krijgen bij het skeeleren. Want die is nog verre van ideaal te noemen...!
 
De skeelerbaan te Ertvelde
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten