vrijdag 7 september 2012

Nieuw, snel en licht

ASCHWIN:

Ik had ze hier nog niet laten zien, mijn nieuwe hardloopschoenen voor de wedstrijden en de snelle trainingen: de Adidas Adizero Tempo 5. Hier een kennismaking met deze pas verschenen lichtgewicht schoen. De kleurstelling in het filmpje komt overeen met het gekochte paar.



Deze schoen had na de tests bij de speciaalzaak de juiste combinatie van ondersteuning en snelheid/lichtheid voor mijn voeten. Beter dan de Nike-, Mizumo- en Asics-wedstrijdschoenen die ik heb gepast (en die ook in aanmerking kwamen voor mijn licht overpronerende enkels). Ik heb nog niet de gelegenheid gehad om ze te testen tijdens een training. Waarschijnlijk deze avond. Maar in ieder geval tijdens de 10 km-wedstrijd van as. zondag te Antwerpen.

Voor de lange duurlooptrainingen blijf ik uiteraard wel mijn Asics GT 2150 gebruiken, vanwege het grote comfort/ondersteuning. Het is overigens voor het eerst dat ik speciaal een wedstrijdschoen heb gekocht. Tot op heden liep ik alle wedstrijden op duurloopschoenen zoals die Asics. Hieronder in mijn kleurstelling.
Wel loop ik één keer per week tijdens korter trainingswerk op de Nike Free 3.0's. Goed voor de afwisseling én het trainen van de voeten, vanwege de grote flexibiliteit van deze schoenen (die overigens ook superheerlijk zitten als gewone vrijetijdsschoen, als slofjes!). Hieronder in mijn kleurstelling.
En om mijn schoenenverhaal helemaal compleet te maken. Mijn trainingen en wedstrijden op onverharde ondergrond loop ik op de trail-schoenen van Asics: Asics Trabuco 13. Hieronder in mijn kleurstelling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten