dinsdag 5 maart 2013

Actieve rust

ASCHWIN:

'Actieve rust', bestaat dat? Ja, volgens mij wel. En ik heb het vandaag toegepast tijdens mijn (rustige) loopsessie van deze avond.

Normaal zou ik namelijk na een lange duurloop zoals gisteren een dag rust nemen. Meestal voel ik het dan ook wel aan mijn benen: een beetje zwaar en/of stijfjes. Maar vandaag was daarvan totaal geen sprake. Waarschijnlijk heeft ook Linda's sportmassage van gisteren, na die 26 km, daartoe op positieve wijze aan bijgedragen.

Daarom besloot ik deze avond als een vorm van actieve rust een paar rondjes op de Finse piste in Ertvelde te joggen. In totaal liep ik daar samen met Linda 4 rondjes, wat neerkomt op zo'n 6,5 km.

En voor het eerst ook weer eens 's avonds gelopen terwijl het nog niet donker was. We hadden vandaag zelfs in t-shirt kunnen lopen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten