zondag 24 maart 2013

Paasei in de sneeuw

ASCHWIN:

'Maart roert zijn staart!' Dit gezegde laat zich mijn inziens iets te veel gelden.. Want wat ben ik dat lopen in de kou beu! Vorig jaar rond deze tijd liep ik in t-shirt en korte broek.

Maar goed, we moeten het er mee doen. Vandaar dat ik dit weekend, na een week van volle rust na Parijs, de draad weer heb opgepakt. Gisteren kon ik het even niet opbrengen om buiten op pad te gaan; dus werd het een traininkje op de loopband van 63 minuten.
Vandaag kon ik het echter toch niet laten om met frisse tegenzin deze ochtend mijn schoenzoolafrukken in de maagdelijke sneeuw te zetten. Goed ingepakt (want de wind in de polder deed de gevoelstemperatuur gevaarlijk dalen) liep ik een duurloop van 70 minuten doorheen een prachtig landschap.

Mijn favoriete (trainings)plek:
bij het voormalige Fort St.Jacob
(net buiten Zuiddorpe)
 
Maar het feit dat ik me nu al zo veel maanden warm moet aankleden om op pad te gaan, dat gaat me tegenstaan. Los van het feit dat het zo'n gedoe is, ziet het er natuurlijk ook gewoon níet uit! Alsof je de Elfstedentocht gaat rijden terwijl Pasen voor de deur staat...

Elfsteden-paasei...
 
Hieronder ook nog even de loopgegevens op een rijtje. En ach: als je eenmaal weer thuis bent, dan moet je toch weer toegeven dat het heerlijk was. Blij dat ik deze (laatste?) sneeuw weer getrotseerd heb.
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten