zaterdag 9 maart 2013

Beiden aan de trail

ASCHWIN:

Linda's voornemen om in 2013 ook aan een trail mee te doen resulteerde in eerste instantie in een 13 km-trail in augustus; en niet de minste, want dat wordt de Trail des Fantômes in La Roche. Meteen één van de zwaarste parcoursen in de Ardennen. Ze had die trail verderop in het jaar gepland, zodat ze nog tijd genoeg zou hebben om er klaar voor te zijn. Want 13 km op zo'n parcours lopen is natuurlijk totaal niet te vergelijken met een zelfde afstand op vlak/verhard terrein.

Maar de voorbereidingen gaan zó goed, dat het nu eigenlijk al bij haar begint te kriebelen. Vandaar dat ze het plan heeft opgevat om op 1 mei  mee te doen met de Trail du Diable au SUKre te Ellezelle. Daar wordt namelijk ook een korte trail verlopen over 10 km.
Ik heb 'm voor mezelf dan ook maar meteen op de sportkalender gezet. Ik weet nog niet welke afstand ik er ga lopen. Er is keuze uit 20 of 30 km. Maar dus ook die 10 km. Misschien loop ik wel samen met Linda mee...!

De afgelopen dagen heb ik nog goed kunnen doortrainen. Gisteren wel een dagje rust genomen om vandaag samen met Andres de Witte een duurloop in het Kloosterbos bij Zelzate te lopen. We liepen uiteindelijk een heerlijke 20 km.
De rest van de komende week zal ik het rustig aan doen. Een paar keer rustig joggend loslopen. Geen grote inspanningen meer. Misschien ook een paar keer op de fiets naar het werk. Meer niet...

En dan kunnen we ons vol richten op EcoTrail de Paris van as. zaterdag! Én op het bijbehorende weekendje met het gezin in Parijs!

2 opmerkingen:

  1. Een geweldig vooruitzicht, sporten en samezijn met je geliefden in Parijs. Veel plezier, we lezen het verslag wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. tof dat je vrouw zo'n vooruitgang maakt en eenmaal je gebeten bent door de trailmicrobe raak je er niet meer vanaf ;)

    BeantwoordenVerwijderen