dinsdag 26 maart 2013

Kink in de kabel (x2)

ASCHWIN:

Soms zit het mee, soms zit het tegen...
Nu vallen een paar dingetjes even niet zo goed op hun plek.

Ten eerste:
Zoals gepland zou ik van vrijdag t/m zondag van thuis uit op de fiets naar Calais fietsen via de Noordzeeroute (van Sluis naar Noord-Frankrijk). Maar de weersvoorspellingen hebben me doen besluiten om dit uit te stellen. Ik heb echt geen zin om 3 dagen lang met temperaturen die nét boven het vriespunt liggen die tocht te maken. Nu ik ook nog heb gezien dat met name zaterdag en zondag er veel kans is op (natte) sneeuw in Noord-Frankrijk, is mijn laatste twijfel hieromtrent weggenomen. Die tocht maak ik zeer binnenkort alsnog, maar dan in betere weersomstandigheden. Ik doe dit namelijk omdat ik er van wil kunnen genieten...!

Ten tweede:
Zo ontstond er plots de mogelijkheid om komend weekend aan een leuke hardloopwedstrijd in de omgeving deel te nemen. Het plan is om één van de strandlopen uit te kiezen: zowel in Renesse als ook in Breskens worden strandlopen georganiseerd met Pasen. Beiden over een afstand van 10 km. En ook al is er veel aandacht voor die wedstrijd in Renesse (Run into the Sea), toch gaat mijn voorkeur uit naar de Paasloop in Breskens.

Maar...

... vrijwel uit het niets, zo lijkt het, heb ik plots een enorme last van de pees (aanhechting) tussen linker bovenbeen en buik (voorzijde van de linkerheup).
Ik vermoed dat dit is veroorzaakt door mijn duurloop in de sneeuw (telkens een lichte 'slip' bij het afzetten) van afgelopen zondag. Maar het vreemde is wel dat ik 's maandags totaal nergens last van had. Vannacht ging het plots opspelen; ik werd er zelfs wakker van.
Van trainen is nu geen sprake. Ik kan amper normaal wandelen. Er zit niets anders op dan een paar dagen rust nemen (want het lijkt me een pure overbelastingsblessure) en dan maar weer eens aanvoelen hoe het gaat aan het eind van de week.
Ik hoop toch wel dat ik op tijd weer fit ben voor één van die strandwedstrijden. Zou toch leuk zijn voor komend paasweekend...

(gele pijl geeft plek aan)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten