donderdag 15 augustus 2013

Fantômes revisited

ASCHWIN:

Vorig jaar was het mijn eerste trail, en wát voor één... het is tot op heden het mooiste parcours dat ik heb gelopen het afgelopen jaar: Trail des Fantômes in La Roche.
En zaterdag sta ik er dan voor de tweede keer aan de start voor de 25 km-trail. Een 25 km-trail waar de lopers 'marathon-tijden' lopen.

Vorig jaar eindigde ik er onverwachts op een mooie 49e plek overall van de 377 finishers, in een tijd van 3 uur en 7 minuten. Dit was goed voor een 14e plek in mijn leeftijdscategorie (40+). Kijken of dat dit jaar te verbeteren valt...

Maar de grote spanning zit dit weekend bij Linda's deelname aan de 13 km-trail. Deze afstand wordt voor het eerst georganiseerd en is een afstand die Linda als een mooie nieuwe uitdaging ziet. Ze heeft het afgelopen jaar eigenlijk alleen maar op onverharde ondergrond gelopen, met als gevolg dat de akelige blessures bij haar uitblijven.
In het voorjaar liep ze één trailrun in Ellezelle. Maar de hellingen rondom La Roche, de rivier die doorwaadt dient te worden en de schitterende maar zéér technische single-tracks bij Trail des Fantômes zijn toch van een andere orde...
Hopelijk is ze zaterdagavond net zo enthousiast als ik was na mijn deelname vorig jaar!

Hier nog eens een foto van mijn finish van vorig jaar:

 
Vorig jaar liepen we in de ongelooflijke temperaturen van zo'n 34 graden Celcius...! Maar ook dit jaar belooft het een warme editie te worden. De voorspellingen voor zaterdag in  La Roche zijn 28 graden.
Lekker hoor!
 
Ook leuk aan deze wedstrijd: het hoge internationale karakter. Vorig jaar stonden er 14 nationaliteiten aan de start. Dat levert soms grappige conversaties onderweg op...
Ik heb net even gespiekt op de online-deelnemerslijst en ik zag in ieder geval Belgen (uiteraard!), Nederlanders, Fransen, Italianen, Duitsers, Portugezen, Engelsen, Litouwers, Tsjechen, Spanjaarden, Amerikanen en een aantal Scandinaviërs er tussen staan.
 
Deze week liepen we beiden slechts zeer rustige en korte stukjes (op de loopband) ter voorbereiding.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten