zondag 6 maart 2011

De wens van iedere duursporter

ASCHWIN:

Na dit weekend moet ik nog twee dagen werken en 's avonds naar Rotterdam voor de studie en dan... eindelijk vakantie! Een vakantie waarin genoten zal worden van de vrije tijd en die reeds nu al (op een leuke manier) is volgepland met ontspannende en inspannende bezigheden: sauna, mountainbiken, wandelen en hardlopen. Maar daarover later deze week meer.

Vandaag nog maar eens in het mooie winterzonnetje een rondje van 9,5 km gelopen. De eerste helft liep ik op wedstrijdtempo, waarna ik de tweede helft overging in een gematigder tempo. 

Na mijn duurloop van gisteren viel het vandaag helemaal niet tegen. Maar voor optimaal effect van trainingen die je zo vlak achter elkaar plant én waarbij je vaker gebruik maakt van de (langere) duurlopen, zou een sportmassage toch een genot zijn. Toen ik vorig jaar rond deze periode in volle voorbereiding was voor de marathon van Rotterdam, heb ik dat ook vaak gedacht, maar er nooit gebruik van gemaakt.

Maar is het niet de wens van iedere duursporter om een sportmasseur in je buurt te hebben die zonder afspraak is in te zetten om je afvalstoffen weg te masseren als dit nodig is? Met een beetje geluk zal ik deze luxe zeer spoedig ervaren, want....: Linda zal in september starten met een beroepsopleiding tot sportmasseur! In de avonduren én met haar medische achtergrond moet dat goedkomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten